Toyota Corolla švenčia 50-ąjį jubiliejų

Populiariausio pasaulyje automobilio istorija.

Kai Rusija ir Amerika mėgino užkariauti kosmosą, o Beatles fanai su jauduliu laukė naujo hito, 1966 m. Toyota rengėsi savo istoriniam debiutui – naujojo automobilio Corolla pasirodymui. Šiandien populiariausias pasaulyje Corolla automobilis, kurio egzempliorių jau parduota daugiau nei 40 mln., mini dar vieną svarbų istorinį įvykį – 50 metų gamybos jubiliejų.

Corolla pavadinimas kilęs iš lotyniško žodžio, reiškiančio „vainikėlį“ (augalo žiedo dalį). Jis buvo sukurtas siekiant patenkinti besikeičiančius Japonijos gyventojų poreikius sparčiai augant ekonomikai septintojo dešimtmečio viduryje. Išaugus poreikiui turėti savo automobilį, buvo numatyti pagrindiniai plėtros principai, kurie gyvuoja iki šiol: nuolat augti, patenkinant konkrečius bet kurioje šalyje gyvenančių pirkėjų poreikius.
 
Prekės ženklo koncepcija „visuomet būti priekyje“ padėjo įtvirtinti Corolla kaip paprastiems vartotojams prieinamo, patikimo ir gyvenimą palengvinančio automobilio statusą. 
 
Apžvelgsime kelis ryškesnius momentus iš daugiau nei pusę amžiaus siekiančios Corolla istorijos – nuo šio modelio premjeros iki šiandien žinomos versijos.

/
 
Gėlės žiedo vainikėlio gimimas: 1966–1970 m.

Tatsuo Hasegwa vadovaujamos Corolla inžinierių ir projektuotojų komandos užduotis buvo viena – pavergti vairuotojų širdis. Nuo pat pirmųjų žingsnių buvo siekta sukurti sportinio stiliaus automobilį – tiek išvaizda, tiek charakteriu. 
 
Į novatoriško Corolla asortimentą buvo įtrauktos skirtingų kėbulo tipų versijos – dvejų durelių kupė, ketverių durelių sedanas ir dvejų durelių universalas. Be to, šis automobilis pasirodė su naujoviškomis technologijomis, kurių Japonijos rinka dar nebuvo mačiusi: jame buvo pritaikyta MacPherson statramsčio tipo pakaba ir keturių laipsnių transmisija.

/
/
 
Visiškai naujas Corolla modelis: 1970–1974 m.

Baigiantis pirmosios kartos modelio gamybai, Corolla inžinierių ir projektuotojų pečius užgulė nelengva užduotis – sukurti automobilį, kuris sėkmingai pakartotų pirmtako triumfą. Tais metais, kai Corolla gamybos apimtys pasiekė 1 mln., pasirodė antrosios kartos modelis. Tai buvo visiškai naujas Corolla automobilis, sukurtas nuo nulio. 
 
Automobilio išorė išsiskyrė švelnesniais išlinkiais, o po jo kėbulu buvo įrengta platesnė galinė lakštinių lingių pakaba, užtikrinanti didesnį važiavimo komfortą ir geresnį valdymą. 1972 m. dienos šviesą išvydo Levin modelis su garsiuoju 2T-G varikliu, kuris susilaukė populiarumo tarp sportinių automobilių mylėtojų.

/
/
/
 
Švaresnis ir plonesnis naujasis Corolla: 1974–1979 m.

Tuo metu, kai gimė trečiosios kartos Corolla modelis, buvo pradėti taikyti griežti išmetamųjų dujų emisijos reikalavimai. Dėl tokių permainų rinkoje teko patobulinti Corolla variklį ir išmetamųjų dujų sistemą, kad automobilis galėtų pasirodyti prekyboje. Tokiomis aplinkybėmis Toyota tapo pirmąja gamintoja, pritaikiusia katalizinio konverterio technologiją, kuri naudojama ir šiandien.
 
Kuriant mažiau aplinką teršiantį ir ekonomiškesnį Corolla modelį, puikiai pasitarnavo ir kita naujovė – vėjo tunelis. Šiame tunelyje atliktų bandymų rezultatai turėjo reikšmingos įtakos automobilio dizainui ir padėjo užtikrinti efektyvesnį oro srauto valdymą. Patobulintas ir Corolla salonas: dėl pritaikytų kokybiškesnių sprendimų ir geresnių ergonominių savybių keleiviai ir vairuotojas galėjo jaustis tarsi aukštesnės klasės automobilyje.

/
/
 
Aerodinamiškas Corolla modelis: 1979–1983 m.

Ketvirtosios kartos Corolla pasirodė baigiantis pasaulinei naftos krizei ir gerėjant ekonomikos situacijai Japonijoje. Tai buvo atgijusio optimizmo simbolis. Tuo metu vis daugiau dėmesio buvo skiriama aerodinaminėms automobilių savybėms. Todėl nenuostabu, jog Corolla inžinieriai praleido daugiau nei 400 valandų vėjo tunelyje, tobulindami Corolla formas.
 
Naujojo Corolla modelio išvaizda, išsiskirianti išraiškingesnėmis linijomis ir subtiliais kampuotumais, buvo atnaujinta nesiekiant radikalių dizaino pokyčių ir atsižvelgiant į ištikimų fanų, kurių gretos vis gausėjo, poreikius. Ji reiškė natūralią tolesnę dizaino raidą, o ne perversmą. Įrengta nauja keturių svirčių spyruoklinė pakaba pagerino automobilio važiavimo komfortą ir stabilumą. Be to, dėl griežtų aplinkosaugos reikalavimų rinkoje pristatytas naujas 1,8 l dyzelinis variklis.

/
/
/
 
Kompiuteriu suprojektuotas Corolla modelis: 1983–1987 m.

Projekto vadovas Fumio Agetsuma iškėlė uždavinį sukurti visais aspektais naujovišką penktosios kartos Corolla versiją, kuri, kaip ir pirmasis modelis, įkūnytų novatorišką požiūrį kiekvienoje srityje. Naujasis modelis buvo pirmasis istorijoje, sukurtas naudojant kompiuterines technologijas, kurios leido sutaupyti laiko ir išteklių projektuojant variklį ir kėbulą.
 
Kita nuožulnia priekine dalimi ir apvalia pleišto forma išsiskiriančio naujojo Corolla naujiena – priekyje montuojamas variklis. Be to, jis buvo varomas priekiniais ratais. Tai tapo tikru iššūkiu inžinieriams.

/
/
 
Aukščiausios kokybės Corolla: 1987–1991 m.

Kuriant šeštosios kartos Corolla, pagrindinis dėmesys buvo sutelktas į kokybę: svarbią reikšmę turėjo ne tik kokybės patyrimo būdai, bet ir jos daromas įspūdis automobilio savininkui. Pagrindinis naujojo modelio projekto uždavinys buvo ne tiesiog patenkinti pirkėjų poreikius, bet sužadinti jų emocijas aukštesnės kokybės sprendimais. 
 
Buvo atlikta per 2000 daugiau nei 100 dalių pakeitimų. Taip siekta patobulinti automobilį visose srityse – nuo triukšmo lygio sumažinimo iki švelnios tekstūros medžiagų pritaikymo visame prietaisų skydelyje ir valdymo elementuose. Be jokios abejonės, tai buvo aukščiausios kokybės Corolla versija.

/
/
/
 
Nepamirštamas visos šeimos Corolla modelis: 1991–1995 m.

Septintosios kartos Corolla turėjo užkariauti pirkėjų širdis savo charizma ir išskirtiniu charakteriu. Kuriant naująjį modelį, buvo orientuotasi į tris pagrindinius aspektus – stilingą dizainą, važiavimo charakteristikas ir saugumą bei patikimumą.
 
Inžinieriai daug dėmesio skyrė subtilioms detalėms, taip pat salono erdvumui, kad užtektų vietos visai šeimynai. Taip gimė automobilis, kurį pamilo ir vairuotojai, ir jų artimieji.

/
/
 
Corolla Nr. 1: 1995–2000 m.

Aštuntosios kartos Corolla modelį projektuojančių inžinierių dėmesio centre atsidūrė ekonominiai ir aplinkosaugos kriterijai. Sulėtėjus ekonomikos augimui Japonijoje, projekto kūrybinė komanda užsimojo sukurti naują automobilį, kuris patenkintų vartotojų poreikius, mažiau terštų aplinką, būtų efektyvesnis ir ekonomiškesnis.
 
Taip atsirado visus šiuos lūkesčius pateisinęs automobilis: jis įtiko skirtingo amžiaus vairuotojams įvairiose šalyse, buvo patrauklus dėl mažesnių eksploatacinių išlaidų ir tapo saugesne, komfortiškesne bei kokybiškesne alternatyva. Galiausiai naujasis Corolla užsitikrino perkamiausio automobilio statusą Japonijoje ir tapo paklausiausiu automobiliu pasaulyje – iš viso buvo parduota daugiau nei 22 mln. vnt.

/
/
/
 
XXI a. Corolla: 2000–2006 m.

Pirmą kartą Europoje sukurto devintosios kartos Corolla modelio misija buvo nutraukti ryšius su praeitimi ir atsigręžti į XXI a. standartus. 
 
Naujoji Corolla buvo sukurta nuo nulio kaip lengvai valdomas ir patikimas automobilis už patrauklią kainą. Skiriamosios šios versijos ypatybės buvo salono kokybė (prietaisų skydelyje įrengtas pažangus Optitron ekranas) ir važiavimo komfortas, būdingas brangesniems automobiliams.

/
/
 
Tikras pasaulinis Corolla modelis: 2006–2013 m.

40-asis Corolla jubiliejus tapo puikiu akstinu pasukti nauja dizaino kryptimi. Dešimtosios kartos modelio projekto vadovas Soichiro Okudaira iškėlė uždavinį sukurti tikrą pasaulinio masto automobilį.
 
Geriausių automobilių Europos rinkoje etalonas buvo dinaminės savybės, o Šiaurės Amerikoje pagrindiniai privalumai buvo lengvas valdymas ir erdvumas. Kurdami naująjį modelį, inžinieriai taikė penkių minučių testą: per pirmąsias penkias važiavimo minutes vartotojai turėjo atpažinti naujojo Corolla modelio kokybės patobulinimus.

/
/
/
 
Vis tobulesnis: nuo 2013 m. iki dabar

Kai iš gamyklos išriedėjo 40-milijoninis Corolla egzempliorius, keliuose pasirodė vienuoliktosios kartos modelis. Kaip ir dera populiariausiam pasaulyje automobiliui, jis išsiskyrė patikimumu, stilingumu ir kokybe. Nauja dinamiška išvaizda, prabangi vidaus apdaila, įskaitant naują Toyota Touch 2® multimedijos sistemą, bei visa serija saugos sistemų bylojo, jog naujoji versija yra pati pažangiausia per visą Corolla modelio istoriją.

/
/
 

2016 m., praėjus net 50 metų po debiuto, aukšti šio modelio kokybės ir patrauklumo vertinimo rodikliai nepasikeitė. Tai rodo, jog Corolla neprarado savo puikios formos. Pritaikius stilingas radiatoriaus groteles, LED priekinius žibintus ir lengvojo lydinio ratlankius, automobilis įgijo naują efektingą išvaizdą. Be to, buvo patobulintas salonas, atnaujinta multimedijos sistema ir įdiegtos Toyota Safety Sense saugos technologijos. Tai automobilis, kuriame malonu leisti laiką ir apie kurį norisi kalbėtis.

/
/

Apie svarią Corolla įtaką per 50 metų byloja ne vienas faktas: šis automobilis gaminamas 15 Toyota gamyklų visame pasaulyje ir pardavinėjamas daugiau nei 150 šalių ir regionų. Be to, per mūsų beveik 80 metų istoriją kas penktas iš visų Toyota parduotų automobilių buvo Corolla.
 
Nors visą turtingą Corolla istoriją lydi gausybė pažangiausių technologijų, dizaino bei kokybės sprendimų, šis modelis lieka ištikimas pradinei koncepcijai, kurios pagrindinė idėja – nuspėti klientų poreikius ir kurti visą pasaulį džiuginančius automobilius. 
 
Legenda dar ilgai neleis pamiršti apie save. Palinkėkime Corolla ilgiausių metų…

Toyota Corolla švenčia 50-ąjį jubiliejų
Mūsų e-privatumo politika

Siekdami suteikti kokybiškesnes paslaugas, savo svetainėje naudojame slapukus.  Jei esate tuo patenkinti ir toliau įprastai naudokite puslapį arba sužinokite, kaip tvarkyti slapukus.