2000GT

Toyota sportinių automobilių istorija (2 dalis)
2000GT 1968 2000GT 1968 2000GT 1968

Toyota 2000GT automobilis, gerai žinomas iš 1967 m. pasirodžiusio filmo apie Džeimsą Bondą „Gyveni tik du kartus“ (You Only Live Twice) su Sean Connery, pasaulio rinką pasiekė tais pačiais metais. Jis iškart tapo rimta paraiška, jog Toyota yra tvirtai pasiryžusi konkuruoti su geriausiais Europoje sportiniais automobiliais.

Pirmasis japoniškas superautomobilis

Po Japonijos Grand Prix lenktynių 1964 m. netrukus buvo pradėta brandinti naujo Toyota Gran Turismo modelio idėja. Šis projektas buvo įgyvendinamas bendradarbiaujant su Yamaha Motor Co. ir vadovaujant Shoichi Saito. Jo mintis buvo labai paprasta: „Padaryti viską, kad 2000GT būtų ne tik sukurtas, bet ir taptų vienu geriausių automobilių pasaulyje arba galbūt net pačiu geriausiu.“ Po metų Saito vizija virto tikrove, kai 1965 m. Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas 280 A1 prototipas.

2000GT daugiau nei pusę amžiaus buvo lengvai atpažįstamas iš savo charakteringų grakščių aptakių linijų ir plačių tolimųjų šviesų žibintų su organinio stiklo danga. Po ilgu ir plačiu dangčiu ne tik slėpėsi aukščiausio lygio variklis. Jame taip pat buvo integruoti pasikeliantys priekiniai žibintai, kurie nenaudojami priglunda prie kėbulo paviršiaus, užtikrindami tolygesnį oro srautą.

/
/
/
/

Akivaizdu, jog GT buvo sukurtas galvojant apie vairuotoją. Maža, tačiau idealios konstrukcijos vairuotojui pritaikyta kabina (aukščiausiame taške aukštis nuo žemės siekė 116 cm) buvo tikslingai atitraukta į galą. Toks sprendimas leido pasiekti optimalias proporcijas ir sukurti elegantišką bei dinamišką automobilio siluetą.

Automobilis išsiskyrė nepriekaištingomis važiavimo savybėmis: 150 AG 2,0 l variklio su vienoje eilėje išdėstytais 6 cilindrais varomo 2000GT maksimalus greitis siekė 220 km/h. Savo įspūdingomis charakteristikomis jis paliko ryškų pėdsaką net tik automobilių istorijoje, bet ir sporto pasaulyje. Iš gausybės pasiektų greičio rekordų didžiausi yra 3 pasaulio ir 13 tarptautinių rekordų. Automobilis itin sėkmingai pasirodė JAV ir Japonijoje vykusiose lenktynėse, ypač 24 val. trukmės lenktynėse Fuji trasoje 1967 m.

Praėjus vos trejiems metams (per šį laikotarpį buvo pagaminti 337 automobiliai), 1970 m. iš gamyklos išriedėjo paskutinis 2000GT modelis. Šis automobilis užsitikrino svarbią vietą Toyota istorijoje. Apie tai byloja jo įtaka vėlesnių kupė, tokių kaip Supra bei GT86, dizainui. Sunku įsivaizduoti geresnį įvertinimą.

Žiūrėkite daugiau

GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 pasirodymas 2011 m. sportinių automobilių aistruoliams ir automobilių puristams buvo ilgai laukta atgaiva širdžiai. Iš asortimento dingus MR2, Celica ir Supra, pastaruosius kelerius metus nebuvo automobilio, kuris patenkintų jų troškimus. Toyota GT86 buvo būtent tas automobilis, kurio jie taip nekantriai laukė. Toyota sportinių automobilių istorija Toyota sportinių automobilių istorija Nuo septintojo dešimtmečio Toyota nepaliaujamai stebino ir džiugino savo interpretacijomis, susijusiomis su sportinio automobilio patrauklumu, įkvepiančiomis jo važiavimo savybėmis ir vairavimo malonumu. Daugelis šių modelių pelnė legendos statusą. Pristatome šių garsių Toyota sportinių automobilių kolekciją. MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija 1984 m. laidos MR2 istorija iš tiesų prasidėjo nuo 1976 m. dizaino projekto, kuriuo buvo užsimota sukurti smagų vairuoti ir ekonomišką automobilį – labai panašų į ankstesnįjį Sports 800. Bėgant metams, pradinis projektas išsirutuliojo į sportinį automobilį. Taip atsirado mažas dvivietis automobilis su centre įrengtu varikliu, kuris prisijungė prie didesnių savo brolių – Celica ir Supra. Supra – Toyota sportinių automobilių istorija Supra – Toyota sportinių automobilių istorija Iš lotyniško žodžio, reiškiančio „viršyti“ arba „virš“, kilęs Supra pavadinimas buvo ypač tinkamas bene garsiausiam Toyota sportiniam automobiliui.
Celica
Toyota sportinių automobilių istorija (3 dalis)