CELICA

Toyota sportinių automobilių istorija (3 dalis)
Celica 1974 Celica 1974 Celica 1974

1970 m. dienos šviesą išvydusiam Celica modeliui, kurio pavadinimas ispaniškai reiškia „dangiškas“ arba „dieviškas“, buvo lemta tapti žvaigžde. Celica leido patirti didesnį laisvės pojūtį už vairo, išsiskyrė praktišku salonu ir sportiška bei prieinama komplektacija.

Dangiškoji Celica

Nors kuriant Celica pirmenybė buvo teikiama komfortui ir lengvam valdymui, tačiau ne mažiau dėmesio skirta ir automobilio reakcijai atliekant posūkius, kad nebūtų nuvilti tikri entuziastai. Dėl nepriklausomos priekinės ir keturių svirčių galinės pakabos sistemos Celica galėjo lengvai įveikti staigius posūkius ir painius kelio vingius.

1985 m. pasirodžiusi ketvirtosios kartos Celica į šio modelio istoriją atnešė reikšmingų pokyčių: vietoj ankstesnės galinių varomųjų ratų sistemos automobilyje pritaikyta nauja priekinių varomųjų ratų sistema. Ypač svarbiu įvykiu tapo 1986 m. pristatytas GT-Four modelis. Jis pasirodė su nuolatine visų varomųjų ratų sistema ir galingiausiu Japonijos rinkoje 2,0 l 185 AG DOHC varikliu. Taigi Toyota komandai atsivėrė puikios galimybės kovoti dėl nugalėtojo vardo Pasaulio ralio čempionato (WRC) lenktynėse.

/
/
/
/

Sėkmės ilgai laukti nereikėjo. Carlos Sainz 1990 m. iškovojo nugalėtojo titulą vairuotojų įskaitoje (tai buvo pirmas toks japonų gamintojo laimėjimas) ir užėmė antrąją vietą gamintojų čempionate. 1992 m. buvo pagaminta nauja WRC patvirtinta speciali versija GT-Four RC (Rally Competition). 1993 ir 1994 m. ji atnešė pergalę WRC vairuotojų ir gamintojų įskaitose, pilotuojant atitinkamai Juha Kankkunen ir Didier Auriol.

Tie, kurie anuomet buvo šio nepaprasto automobilio raidos liudytojai, nežinojo, jog 1999 m. pasirodęs septintosios kartos modelis bus paskutinis Celica istorijoje. Po 35 metų, per kuriuos buvo išleistos septynios kartos, pelnyta ne viena pergalė lenktynių trasoje ir parduota daugiau nei 4 mln. vnt., buvo užverstas paskutinis Celica istorijos puslapis. Laimei, prisiminimai apie ryškiausias žvaigždes neblėsta…

Žiūrėkite daugiau

Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Corolla – garsiausias Toyota šeiminis automobilis ir pasaulyje perkamiausias modelis – iškrenta iš bendro Toyota specializuotų sportinių automobilių konteksto. Tačiau iš tiesų yra kitaip: Corolla istorijoje didelio populiarumo susilaukė keli sportiniai Toyota modeliai. GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 pasirodymas 2011 m. sportinių automobilių aistruoliams ir automobilių puristams buvo ilgai laukta atgaiva širdžiai. Iš asortimento dingus MR2, Celica ir Supra, pastaruosius kelerius metus nebuvo automobilio, kuris patenkintų jų troškimus. Toyota GT86 buvo būtent tas automobilis, kurio jie taip nekantriai laukė. Toyota sportinių automobilių istorija Toyota sportinių automobilių istorija Nuo septintojo dešimtmečio Toyota nepaliaujamai stebino ir džiugino savo interpretacijomis, susijusiomis su sportinio automobilio patrauklumu, įkvepiančiomis jo važiavimo savybėmis ir vairavimo malonumu. Daugelis šių modelių pelnė legendos statusą. Pristatome šių garsių Toyota sportinių automobilių kolekciją. MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija 1984 m. laidos MR2 istorija iš tiesų prasidėjo nuo 1976 m. dizaino projekto, kuriuo buvo užsimota sukurti smagų vairuoti ir ekonomišką automobilį – labai panašų į ankstesnįjį Sports 800. Bėgant metams, pradinis projektas išsirutuliojo į sportinį automobilį. Taip atsirado mažas dvivietis automobilis su centre įrengtu varikliu, kuris prisijungė prie didesnių savo brolių – Celica ir Supra.
Supra
Toyota sportinių automobilių istorija (4 dalis)