SUPRA

Toyota sportinių automobilių istorija (4 dalis)

Iš lotyniško žodžio, reiškiančio „viršyti“ arba „virš“, kilęs Supra pavadinimas buvo ypač tinkamas bene garsiausiam Toyota sportiniam automobiliui.

Supra ištakos

Savo kelią Supra pradėjo 1978 m. Japonijoje, kur pasirodė kaip Celica XX (kitose rinkose – kaip Celica Supra). Celica pagrindu sukurtas ilgesnis, platesnis, galingesnis ir ištaigingai atrodantis modelis, kuris buvo varomas sklandžiai dirbančio 6 cilindrų variklio, idealiai tiko augančiai Šiaurės Amerikos turistinių automobilių rinkai.

1982 m. Supra atvyko į Europą. Naujos ryškios išvaizdos automobilis buvo sukonstruotas ant trečiosios kartos Celica platformos. Patrauklus Supra modelis su masyviomis, į apačią platėjančiomis ratų arkomis ir išraiškingais pasikeliančiais priekiniais žibintais bei galingu varikliu puikiai įsikomponavo į devintojo dešimtmečio dizaino ir kultūros kontekstą.

/
/
/
/

1993 m. pasirodęs nekantriai lauktas ketvirtosios kartos Supra modelis, kuris išsiskyrė ilgu variklio dangčiu ir grakščiomis linijomis, turėjo daug bendro su savo protėviu 2000GT. Inžinieriams pavyko net 100 kg sumažinti naujojo automobilio masę, lyginant su jo pirmtaku. To buvo pasiekta pritaikius lengvas medžiagas (net kilimėlių pluoštas buvo tuščiaviduris). Šiuos Supra privalumus papildžius galingu 3,0 l varikliu su dviem turbokompresoriais, gautas rezultatas buvo išties stulbinantis: naujas japonų kūrinys tapo tikru iššūkiu italų ir vokiečių superautomobilių gamintojams.

Nuo 1995 iki 2003 m. Supra sėkmingai skynėsi kelią automobilių sporto pasaulyje: jis pasirodė legendinėse 24 val. trukmės Le Mano lenktynėse, šturmavo svaiginančio aukščio Pikes Peak Hill Climb lenktynių trasą, taip pat dalyvavo daugelyje vietos ir tarptautinių čempionatų. Toyota fanų, pirkėjų, automobilių puošybos specialistų ir automobilių entuziastų iš viso pasaulio akyse Supra užsitarnavo legendinio automobilio statusą. Pasikeitus pasaulio rinkos tendencijoms, 2003 m. Supra gamyba buvo nutraukta. Tačiau didžioji dalis žmonių visame pasaulyje turi viltį, jog Supra dvasia netolimoje ateityje atgis.

Žiūrėkite daugiau

Toyota Supra A90 Toyota Supra A90 Praėjus 16 metų nuo Toyota Supra gamybos nutraukimo, šis modelis grįžta. Prieš nekantriai laukiamą didįjį pasirodymą 2019 m. pradžioje, užmaskuotas Toyota Supra atvyko į Gudvudo greičio festivalį. 2000GT – Toyota sportinių automobilių istorija 2000GT – Toyota sportinių automobilių istorija Toyota 2000GT automobilis, gerai žinomas iš 1967 m. pasirodžiusio filmo apie Džeimsą Bondą „Gyveni tik du kartus“ (You Only Live Twice) su Seanu Connery, pasaulio rinką pasiekė tais pačiais metais. Jis iškart tapo rimta paraiška, jog Toyota yra tvirtai pasiryžusi konkuruoti su geriausiais Europoje sportiniais automobiliais. Celica – Toyota sportinių automobilių istorija Celica – Toyota sportinių automobilių istorija 1970 m. dienos šviesą išvydusiam Celica modeliui, kurio pavadinimas, išvertus iš ispanų kalbos, reiškia „dangiškas“ arba „dieviškas“, buvo lemta tapti žvaigžde. Celica leido patirti didesnį laisvės pojūtį prie vairo, išsiskyrė praktišku salonu ir sportiška bei prieinama komplektacija. Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Corolla – garsiausias Toyota šeiminis automobilis ir pasaulyje perkamiausias modelis – iškrenta iš bendro Toyota specializuotų sportinių automobilių konteksto. Tačiau iš tiesų yra kitaip: Corolla istorijoje didelio populiarumo susilaukė keli sportiniai Toyota modeliai.
COROLLA
Toyota sportinių automobilių istorija (5 dalis)