SUPRA

Toyota sportinių automobilių istorija (4 dalis)

Iš lotyniško žodžio, reiškiančio „viršyti“ arba „virš“, kilęs Supra pavadinimas buvo ypač tinkamas bene garsiausiam Toyota sportiniam automobiliui.

Supra ištakos

Savo kelią Supra pradėjo 1978 m. Japonijoje, kur pasirodė kaip Celica XX (kitose rinkose – kaip Celica Supra). Celica pagrindu sukurtas ilgesnis, platesnis, galingesnis ir ištaigingai atrodantis modelis, kuris buvo varomas sklandžiai dirbančio 6 cilindrų variklio, idealiai tiko augančiai Šiaurės Amerikos turistinių automobilių rinkai.

1982 m. Supra atvyko į Europą. Naujos ryškios išvaizdos automobilis buvo sukonstruotas ant trečiosios kartos Celica platformos. Patrauklus Supra modelis su masyviomis, į apačią platėjančiomis ratų arkomis ir išraiškingais pasikeliančiais priekiniais žibintais bei galingu varikliu puikiai įsikomponavo į devintojo dešimtmečio dizaino ir kultūros kontekstą.

/
/
/
/

1993 m. pasirodęs nekantriai lauktas ketvirtosios kartos Supra modelis, kuris išsiskyrė ilgu variklio dangčiu ir grakščiomis linijomis, turėjo daug bendro su savo protėviu 2000GT. Inžinieriams pavyko net 100 kg sumažinti naujojo automobilio masę, lyginant su jo pirmtaku. To buvo pasiekta pritaikius lengvas medžiagas (net kilimėlių pluoštas buvo tuščiaviduris). Šiuos Supra privalumus papildžius galingu 3,0 l varikliu su dviem turbokompresoriais, gautas rezultatas buvo išties stulbinantis: naujas japonų kūrinys tapo tikru iššūkiu italų ir vokiečių superautomobilių gamintojams.

Nuo 1995 iki 2003 m. Supra sėkmingai skynėsi kelią automobilių sporto pasaulyje: jis pasirodė legendinėse 24 val. trukmės Le Mano lenktynėse, šturmavo svaiginančio aukščio Pikes Peak Hill Climb lenktynių trasą, taip pat dalyvavo daugelyje vietos ir tarptautinių čempionatų. Toyota fanų, pirkėjų, automobilių puošybos specialistų ir automobilių entuziastų iš viso pasaulio akyse Supra užsitarnavo legendinio automobilio statusą. Pasikeitus pasaulio rinkos tendencijoms, 2003 m. Supra gamyba buvo nutraukta. Tačiau didžioji dalis žmonių visame pasaulyje turi viltį, jog Supra dvasia netolimoje ateityje atgis.

Žiūrėkite daugiau

Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Corolla – Toyota sportinių automobilių istorija Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Corolla – garsiausias Toyota šeiminis automobilis ir pasaulyje perkamiausias modelis – iškrenta iš bendro Toyota specializuotų sportinių automobilių konteksto. Tačiau iš tiesų yra kitaip: Corolla istorijoje didelio populiarumo susilaukė keli sportiniai Toyota modeliai. GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 – Toyota sportinių automobilių istorija GT86 pasirodymas 2011 m. sportinių automobilių aistruoliams ir automobilių puristams buvo ilgai laukta atgaiva širdžiai. Iš asortimento dingus MR2, Celica ir Supra, pastaruosius kelerius metus nebuvo automobilio, kuris patenkintų jų troškimus. Toyota GT86 buvo būtent tas automobilis, kurio jie taip nekantriai laukė. Toyota sportinių automobilių istorija Toyota sportinių automobilių istorija Nuo septintojo dešimtmečio Toyota nepaliaujamai stebino ir džiugino savo interpretacijomis, susijusiomis su sportinio automobilio patrauklumu, įkvepiančiomis jo važiavimo savybėmis ir vairavimo malonumu. Daugelis šių modelių pelnė legendos statusą. Pristatome šių garsių Toyota sportinių automobilių kolekciją. MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija MR2 – Toyota sportinių automobilių istorija 1984 m. laidos MR2 istorija iš tiesų prasidėjo nuo 1976 m. dizaino projekto, kuriuo buvo užsimota sukurti smagų vairuoti ir ekonomišką automobilį – labai panašų į ankstesnįjį Sports 800. Bėgant metams, pradinis projektas išsirutuliojo į sportinį automobilį. Taip atsirado mažas dvivietis automobilis su centre įrengtu varikliu, kuris prisijungė prie didesnių savo brolių – Celica ir Supra.
COROLLA
Toyota sportinių automobilių istorija (5 dalis)