Prius istorija

Į naująjį amžių įriedant linksmai nusiteikus

Praėjusiame amžiuje pasaulį užvaldė įprastas vidaus degimo variklis – pradedant nuo pirmųjų eksperimentinių kilometrų aristokratijos sluoksniuose ir baigiant dabartiniais prieinamais ir patikimais „darbiniais arkliukais“. Deja, dėl išaugusio automobilių ir fosilinio kuro naudojimo buvo daroma žala mūsų aplinkai. Todėl 1993 m. Toyota išsikėlė naują uždavinį – sukurti aplinką tausojantį automobilį švariai ateičiai užtikrinti.

Po keturių metų pasirodė pirmasis Prius Hybrid.

/


Suprantama, benzininių ir dyzelinių automobilių pasaulyje novatoriškas benzinu ir elektra varomas Prius sukėlė tikrą sumaištį. Iki tol automobilių gamintojai ilgus dešimtmečius mėgino suderinti šiuos du energijos šaltinius, tačiau jų pastangos buvo bergždžios. Vis dėlto 1997 m. Toyota tapo pirmąja automobilių gamintoja, sėkmingai įveikusia daugelį inžinerinių iššūkių ir pristačiusia pirmąjį pasaulyje masinės gamybos hibridinį modelį Prius.

Pasirengęs XXI amžiui


Novatoriškas pirmosios kartos Prius buvo išskirtinis modelis – nuolat tobulinama nauja formulė išliko ilgus metus. Kurti ekologiško automobilio išvaizdą buvo patikėta Kalifornijoje veikiančiai dizaino studijai. Charakteringomis Prius ypatybėmis tapo aukštas bagažinės profilis, arkos formos stogo linija, ryškūs šoniniai išlinkiai ir mažas pasipriešinimo koeficientas – 0,29.

Mažo sedano kėbulo apačioje buvo specialiai įrengta hibridinė sistema, kurią sudarė ekonomiškas VVT-i 1,5 l benzininis ir elektrinis varikliai. Šis komplektas buvo sujungtas su generatoriumi ir galingu nikelio metalo hidrido akumuliatoriumi, kompaktiškai įtaisytu už galinių sėdynių.

/

Hibridinėje Prius sistemoje buvo įdiegta daug sumanių kurą taupančių sprendimų – nuo pažangaus abiejų variklių galios srautų valdymo priklausomai nuo važiavimo sąlygų iki variklio išjungimo jam dirbant tuščiąja eiga. Tačiau pagrindinis Prius privalumas buvo regeneracinė stabdymo sistema: stabdymo metu susidariusi kinetinė energija, kuri įprastuose automobiliuose virstų nenaudinga šiluma, kaupiama ir paverčiama elektros energija akumuliatoriui įkrauti. Tai garsi „perdirbimo“ važiuojant technologija.

Važiavimo elektriniu režimu patirtis


Šio automobilio vairavimas – unikali ir maloni patirtis. Važiuojant nedideliu greičiu, galima tyrinėti miesto gatves mėgaujantis elektrinio variklio teikiama ramybe. Didinant greitį, įsijungia benzininis variklis. Viskas vyksta paprastai ir intuityviai, kaip ir standartiniame automobilyje.

Eksploatacinės Prius savybės prilygo kitiems to meto benzinu varomiems automobiliams. Be to, daugeliu atvejų pirmosios kartos Prius kuro sąnaudų ir išskiriamo CO2 rodikliai buvo perpus mažesni nei planuota.

/

Salonas išsiskyrė futuristiniu stiliumi. Matuoklių blokas su greičio rodmenimis ir įspėjamaisiais indikatoriais dabar buvo įrengtas centre, kad būtų galima greitai ir lengvai peržiūrėti informaciją. Po juo esančiame LED galios matuoklio ekrane keleiviai galėjo matyti neprilygstamą hibridinės sistemos variklių energijos srautų kaitą.

To meto reklaminės antraštės skelbė, jog naujasis Prius yra „XXI amžiaus fosiliniu kuru varomų automobilių pirmtakas“. Tai buvo labai tikslus pastebėjimas. Eksportuoti Prius automobilius iš Japonijos pradėta 2000 m. Novatoriškas automobilis ypač sužavėjo aplinkosaugos srityje pažengusius amerikiečius, taip pat atkreipė daugelio garsių žmonių dėmesį.

Pasaulis nekantriai laukė, kaip Toyota patobulins šią radikalią koncepciją.

/
Naujasis amžius


2003 m. išmušė naujojo modelio pasirodymo valanda. Pasaulis nekantriai laukė, kaip Toyota patobulins šią radikalią koncepciją. Inžinieriams tai buvo daug drąsos pareikalavęs iššūkis ir itin palanki galimybė pademonstruoti savo talentą. Aplinkosauga jau buvo tapusi neatsiejama Toyota veiklos dalis, todėl dabar reikėjo patobulinti Prius įvaizdį labiau orientuojantis į aplinkos taršos mažinimą, pagerinti dinamines savybes ir sumažinti kuro sąnaudas.

Tai buvo galima atlikti vieninteliu būdu – dizaino kūrimo darbus pradėti nuo švaraus lapo, pagrindinį vaidmenį paliekant pažangesnei antrosios kartos hibridinei sistemai su iš viso 530 naujų patentų.

/
Kaip ir buvo numatyta, su naująja sistema, kuri dabar žinoma kaip Hybrid Synergy Drive (HSD), pasirodė gausybė pokyčių. Dėl variklio ir akumuliatoriaus bloko patobulinimų bei 50 proc. galingesnio elektrinio variklio Prius tapo ne tik greitesnis ir sparčiau reaguojantis į komandas, bet ir taupesnis, išsiskirdamas mažiausiomis pasaulyje kuro sąnaudomis. Be to, pailgėjo atstumas važiuojant elektriniu režimu (2 km) ir sumažėjo išskiriamo CO2 kiekis (104 g/km).
/
Sedano kėbulą pakeitė ilgesnis, platesnis ir grakštesnių formų hečbekas. Naujojo Prius aerodinamiškas kėbulas (dabar pasipriešinimo koeficientas siekė 0,26) buvo ypač tvirtas. Ne veltui jo saugumas įvertintas penkiomis Euro NCAP žvaigždutėmis. Tai buvo aukščiausias iki tol šioje klasėje pasiektas rezultatas.
Nepranokstamos technologinės naujovės


Naujasis Prius ne tik pademonstravo Toyota kaip pasaulinės lyderės aplinkosaugos srityje meistriškumą. Jis buvo užkeltas ant pjedestalo dėl technologinių naujovių. Šiuo požiūriu jis išliko toks pat ir šiandien.

Su naujosios kartos Prius automobiliu pasaulyje pirmąkart pasirodė šios naujovės: pažangi automobilio statymo sistema (IPA), palengvinanti manevravimą statant automobilį, su vairu sujungta automobilio stabilumo kontrolės sistema (S-VSC) – pažangi saugos sistema, valdanti vairo stiprintuvą ir apsaugos nuo slydimo sistemas, taip pat elektrinis oro kondicionierius, kuris nenustoja veikęs, kai variklis išjungiamas jam dirbant tuščiąja eiga.

/

Salonas tapo erdvesnis – jame galėjo laisvai tilpti penkių asmenų šeima. Centre įrengtas platesnis matuoklių blokas. Dabar didelio futuristinio prietaisų skydelio dėmesio centru tapo spalvotas multimedijos sistemos ekranas. Visų komplektacijų modeliuose buvo gausu pažangios įrangos, kuri retai pasitaikydavo net aukščiausio lygio prabangiuose automobiliuose. Pastovaus greičio palaikymo sistema, aukščiausio lygio garso sistemos, palydovinės navigacijos ir laisvųjų rankų įranga bei galinio vaizdo monitorius vairuotojams teikė tikrą palaimą.

Per penkerius metus antrosios kartos Prius modeliai įgijo didelę paklausą, o mūsų hibridinė technologija užtikrintai įsitvirtino rinkoje. Atliktos pasaulinio masto klientų apklausos, tokios kaip JD Power, parodė, jog didėjant hibridinių automobilių prekybos rodikliams vairuotojai visame pasaulyje iš tiesų buvo patenkinti juos turėdami.

Pirmojo mėnesio užsakymai pranoko visus planus: prekybos apimtis pasiekė 180 000 vnt. (vietoj numatytų 10 000 vnt.), o dėl laukiančių pirkėjų gausos užsakymų vykdymo terminas nusitęsė iki septynių mėnesių.

/
Pasaulinis lyderis tapo dar geresnis


2009 m. keliuose pasirodė trečiosios kartos Prius automobiliai. Pirmojo mėnesio užsakymai pranoko visus planus: prekybos apimtis pasiekė 180 000 vnt. (vietoj numatytų 10 000 vnt.), o dėl laukiančių pirkėjų gausos užsakymų vykdymo terminas nusitęsė iki septynių mėnesių. Naujasis automobilis sukėlė didelę žmonių susidomėjimo bangą. Teigiamai prekybos rezultatus paveikė ir tais pačiais metais vyriausybių pradėtos taikyti ekologiškų automobilių naudojimą skatinančios priemonės.

Bendras automobilio siluetas išliko toks pat. Grakščius antrosios kartos atstovo išlinkius pakeitė ryžtingą charakterį atspindinčios naujos ryškios linijos ir aštrūs kontūrai. Taip atrodantis perkamiausias pasaulyje hibridas pasitiko naująjį dešimtmetį.

Pažvelgus į Prius vidų, buvo akivaizdu, jog inžinieriai neužmigo ant laurų – peržiūrėtas, atnaujintas ir patobulintas kiekvienas automobilio aspektas. Siekiant užtikrinti mažesnes kuro sąnaudas važiuojant dideliu greičiu ir geresnį sukimo momentą mažų sūkių diapazone (didesnę traukos galią ir greitesnę reakciją), pritaikytas didesnės talpos (1,8 l) variklis, o dėl svorio ir vietos taupymo atnaujinta net 90 proc. hibridinės sistemos komponentų.

/
Ir šįkart naujasis Prius pademonstravo originalius inovacinius sprendimus. Po variklio dangčiu Toyota pirmąkart įrengė elektrinį vandens siurblį ir išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemą (EGR) vidaus variklio trinčiai mažinti, kad būtų mažiau suvartojama kuro. Technologijų entuziastus turėjo pakerėti saulės energija valdomos stogo plokštės, aktyvuojančios pastatyto Prius kondicionierių, kad neįkaistų automobilio salonas. Labai modernus sprendimas!
/
Dėl plačiai panaudoto LED apšvietimo elektros energijos sąnaudos sumažėjo 30 proc. Prius buvo pirmasis automobilis, sukonstruotas naudojant purškimo būdu lietą ekologišką plastiką (išgautą ne iš naftos produktų, bet iš augalinių medžiagų), taip prisidedant prie taršos mažinimo ir tvarios veiklos skatinimo.
/
/
Auganti Prius šeima 2012 m. Prius šeima išaugo ir tapo trinarė – ją papildė dvi naujos Prius+ ir Prius Plug-in versijos. Įrengus galingesnius ličio jonų akumuliatorius, buvo atverstas naujas Prius istorijos puslapis. Taip užsimota pasiekti platesnę pirkėjų auditoriją, suteikiant jiems galimybę patirti unikalias Toyota hibridinio automobilio savybes.
/
Iš tinklo įkraunamas Prius Pasirodęs Prius-Plug-In estetiškai buvo labai panašus į savo senesniuosius šeimos narius. Pagrindinė jo naujovė buvo akumuliatoriai, kurie dabar galėjo būti įkrauti tiek iš išorės šaltinio, tiek hibridinės sistemos. Iš tinklo įkraunamas Prius buvo puikus sprendimas norintiems ilgiau keliauti elektriniu režimu, nesukant galvos dėl įkrovimo. Važiuojant iki 80 km/h greičiu, su didesnės talpos akumuliatoriais vien elektra varomas automobilis galėjo įveikti iki 22,5 km neišskirdamas į aplinką nė gramo teršalų – jokių rūpesčių dėl galimo nuvažiuoti atstumo ir vairavimo stiliaus apribojimų.
/
Prius+ Prius+ išsiskyrė talpesne bagažine ir septyniems žmonėms keliauti pritaikyta erdve. Pažįstamas išorės dizainas beveik nepasikeitė, tik pailgėjo ir kvadrato formą įgijo jo galinė dalis, taip pat subtiliai patobulinti kai kurie elementai. Asortimentą papildęs naujasis modelis buvo skirtas augančioms šeimoms, ieškančioms erdvesnio automobilio, tačiau niekuo nenusileidžiančio savo aplinką tausojančiomis savybėmis. Svarbiausia, jog Prius+ važiavimo charakteristikų niekaip nepaveikė didesnis svoris, nes tempą palaikė galingi akumuliatoriai.
Žvelgiant į ateitį


Vertėtų pažymėti, jog per palyginti trumpą 18 metų laikotarpį nuo pasirodymo rinkoje pradžios Prius paliko ryškų pėdsaką automobilių istorijoje. Tai vienas reikšmingesnių paskutiniojo šimtmečio automobilių. Ne kiekvienas patikėjo mūsų vizija, jog hibridai gali būti labai svarbūs ateities mobilumo raidai ir planetos gerovei, tačiau dabar Prius ir hibridinės technologijos reikšmė yra akivaizdi. Šis hibridinis automobilis padėjo tvirtą pamatą aplinkos neteršiančių transporto priemonių ateičiai.

Kiekvienąkart pasirodę naujos kartos Prius modeliai išsiskyrė vis mažesniais taršos rodikliais, didesne kuro ekonomija ir moderniomis novatoriškomis technologijomis. Tačiau užvis skvarbiausia tai, kad jie tapo ilgalaikiu malonaus vairavimo įkvėpimo šaltiniu.

/
Mūsų e-privatumo politika

Siekdami suteikti kokybiškesnes paslaugas, savo svetainėje naudojame slapukus.  Jei esate tuo patenkinti ir toliau įprastai naudokite puslapį arba sužinokite, kaip tvarkyti slapukus.