Viskas, ką turėtumėte žinoti apie mūsų naująjį vandeniliu varomą automobilį

Mirai modelis, kurio pavadinimas, pažodžiui išvertus iš japonų kalbos, reiškia „ateitis“, ženklina naujo automobilių amžiaus pradžią.
 
Vandeniliu varomas ir vien vandenį išskiriantis Mirai pasižymi ne tik ypatinga ekologija, bet ir visomis savybėmis, kokių galima tikėtis iš naujosios kartos automobilio. Mirai būdingas lengvai atpažįstamas dizainas, o dėl nepriekaištingo valdymo ir stabilumo, kurį lemia žemas svorio centras, jis leidžia patirti smagų vairavimo jausmą. Be to, jis tyliai, bet galingai pagreitėja – tai elektrinio variklio nuopelnas.

Technologinis perversmas

Mirai automobilyje montuojama Toyota kuro elementų sistema (TFCS), apimanti kuro elementų ir hibridinę technologijas, su nauju Toyota patentuotu kuro elementų bloku bei aukšto slėgio vandenilio talpomis.

Veikimo principas

TFCS yra daug efektyvesnė nei vidaus varikliai. Be to, važiuojant ši sistema į aplinką neišskiria nė gramo anglies dvideginio ir kitų teršalų. Šis vandenilinis automobilis vairuotojams siūlo tokį patį komforto lygį, koks būdingas benzininiais varikliais varomiems modeliams. Su pripildytomis talpyklomis Mirai nuvažiuoja ilgą atstumą, o vandenilio pildymo procesas trunka apie tris minutes
 
Sistemą sudaro Toyota sukurtos dalys: Toyota kuro elementų blokas, įtampos konverteris ir aukšto slėgio vandenilio talpos.

/
Galios perdavimas

Naujojo Toyota kuro elementų bloko maksimali galia siekia 114 kW (155 DIN AG). Be to, šis agregatas pasižymi geriausiu pasaulyje galios tankio rodikliu – 3,1 kW/l (jis yra 2,2 karto didesnis už ankstesnio Toyota FCHV-adv modelio – nedidelė šių modelių dalis yra naudojama pagal nuomos sutartį).
 
Naujas kompaktiškas, itin efektyvus ir galingas konverteris skirtas padidinti Toyota kuro elementų bloke generuojamos energijos įtampą iki 650 voltų. Padidinus įtampą, buvo galima sumažinti elektrinio variklio dydį ir Toyota kuro elementų bloko elementų skaičių, sukuriant mažesnę ir efektyvesnę Toyota kuro elementų sistemą ir taip užtikrinant mažesnes jos eksploatacines išlaidas.

Nepriekaištingas valdymas ir stabilumas bei itin tylus veikimas

Galingo Toyota kuro elementų bloko ir optimaliai valdomo akumuliatoriaus varomas elektrinis variklis lemia greitą automobilio reakciją važiuojant bet kokiu greičiu. Todėl sukimo momentas per akimirksnį padidėja vos spustelėjus akceleratoriaus pedalą ir automobilis sparčiai sklandžiai pagreitėja.
 
Puikų valdymą, stabilumą ir važiavimo komfortą pavyko pasiekti tinkamai parinkus pagrindinių dalių montavimo vietas. Pavyzdžiui, Toyota kuro elementų blokas ir aukšto slėgio vandenilio talpos įrengtos ties viduriu po grindimis žemam svorio centrui ir optimaliam svorio pasiskirstymui tarp priekinės ir galinės ašių užtikrinti. Taip pat pritaikyta itin standi kėbulo konstrukcija, suteikianti tvirtesnį pagrindą galinei pakabai.

Visa dugno danga ir aerodinamiško dizaino gabaritiniai žibintai mažina vėjo pasipriešinimą ir lemia mažesnes kuro sąnaudas bei geresnį valdymą ir stabilumą. Galinių kombinuotųjų žibintų šonuose montuojami aerodinaminiai sparneliai taip pat padidina stabilumą važiuojant tiesiai.
 
Mirai yra ypač tylus automobilis: tai lemia itin tyliai veikiantis elektrinis variklis važiuojant bet kokiu greičiu, pritaikyti vėjo keliamą triukšmą mažinantys sprendimai, visapusiška visų kėbulo dalių izoliacija ir optimaliai visame salone panaudotos garsą sugeriančios ir slopinančios medžiagos, įskaitant garsą izoliuojantį priekinio ir visų durelių langų stiklą.
 
Stabdžių pagalbinis režimas užtikrina veiksmingą regeneracinės stabdžių funkcijos naudojimą ir pagerina stabdymo efektyvumą, kai vairuotojas nori maksimaliai sumažinti automobilio greitį, pavyzdžiui, važiuojant ilgas atkarpas nuokalne.

Vandenilis – ateities kuras

Akivaizdu ir visiškai realu, jog būtina alternatyva fosiliniam kurui. Toyota yra įsitikinusi, jog vandenilis yra ateities kuras. Vandenilis yra gausiausiai paplitęs elementas visatoje. Jo aptinkama visur – nuo vandens iki augalų. Vandenilis jau ir taip yra gana efektyvus energijos šaltinis: jį pasitelkus mūsų namus ir pastatus galima aprūpinti energija. Dabar jis yra pasirengęs tapti energijos šaltiniu transporto pramonėje.

Cheminė reakcija

Patekusios į Mirai,vandenilio dujos keliauja į anglies pluošto kuro talpyklas, kur yra laikomos. Pro priekines oro įleidimo groteles įsiurbtas oras teka į kuro elementų bloką. Į tą pačią vietą iš talpyklų keliauja ir vandenilis. Čia įvyksta cheminė reakcija, kurios metu išgaunama elektros energija, varanti automobilį. Spustelėjus akceleratoriaus pedalą, energija iš kuro elementų bloko tiekiama į variklį. Ar žinote, koks vienintelis šalutinis produktas susidaro šio proceso metu? Vanduo, kuris lengvai pasišalina iš išmetamojo vamzdžio.
 
Tiesą sakant, naujasis Mirai tuo ir išsiskiria, kadnepalieka jokių žymių.

/

Šių metų rugsėjo mėnesį Mirai pasirodys tam tikrose Europos rinkose (Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Danijoje).
 
Ateitis jau čia. Tai Mirai…

Galerija
 
Mūsų e-privatumo politika

Siekdami suteikti kokybiškesnes paslaugas, savo svetainėje naudojame slapukus.  Jei esate tuo patenkinti ir toliau įprastai naudokite puslapį arba sužinokite, kaip tvarkyti slapukus.