Atvykite įbandomąjį važiavimą
Sukonfigūruokite savo automobilį
Žiūrėkite pasiūlymus
Žiūrėkite e-brošiūras
Užsiregistruokite į servisą

HILUX ISTORIJA

Suprasti legendą.

Savo neįtikėtinu pravažumu garsėjantis Hilux, galintis įveikti bet kokius bekelės iššūkius, tarp jų ir Šiaurės bei Pietų ašigalius ir Dakario ralį, yra nepakeičiamas automobilis rinkoje ieškant galingo „darbinio arkliuko“.

Užtikrinta šio automobilio reputacija buvo įgyta nuolat tobulinant ir sudėtingiausiose vietose išbandant net septynias jo kartas. Hilux nutrynė neįmanomybės ribas, pradedant nuo klastingų apledėjusių viršukalnių tyrinėjimo ir baigiant veikiančio ugnikalnio įveikimu.

Tačiau norėdami gerai suprasti visą legendą, mes iš pradžių turime atsigręžti atgal ir pažvelgti į pradžių pradžią…

Pradžia

Hilux istorija prasidėjo 1968 m. Hino Motors gamybos įmonėje. Pradiniai projektai buvo sutelkti į automobilio funkcionalumą, tačiau greitai šios idėjos atsisakyta, orientuojantis į komercinio sektoriaus vartotojus – į ieškančius patikimos, patvarios ir patogios transporto priemonės.

Gyvenimas prasidėjo pasirodžius keturių cilindrų 1,5 R serijos benzininiam varikliui, su kuriuo buvo galima išvystyti 130 km/h maksimalų greitį. Vėliau šį variklį pakeitė energingesnė 1,6 l versija. Išaugus galingesnių ir universalesnių automobilių paklausai, 1979 m. pristatytas pirmasis keturiais ratais modelis. Su juo buvo galima nukrypti nuo įprastų kelių ir leistis į nuotykius uolėtais kalnais, įveikti purvo ruožus ir įvairias kliūtis.

/
/

Laikui bėgant, Hilux, kurio pavadinimas sudarytas iš dviejų žodžių – „high“ ir „luxury“ (ypač prabangus), toliau buvo tobulinamas, kad būtų tinkamai pritaikytas šiuolaikiniams darbams. Nors jis buvo sukonstruotas kaip komercinis automobilis, pradėtas kurti šeimyninis populiarus modelis. 1983 m. Toyota peržiūrėjo savo asortimentą, pasiūlydama kėbulo versiją su dviguba kabina. Ji buvo skirta šeimoms, pageidaujančioms komfortiško modernaus automobilio, kuris savo pajėgumais prilygtų standartiniam visureigiui. Didesnių matmenų modelyje galėjo tilpti daugiau daiktų – nuo darbo įrankių iki šeimyninei išvykai būtinų buitinių reikmenų. Tai lėmė universalesnių sportiškų modelių su gausesne pramogine įranga, aukštesne kabina ir geresne garso izoliacija atsiradimą. Jie užpildė tarp komercinių ir šeimyninių automobilių atsivėrusią nišą.

/
Top Gear testai

Jokių kliūčių nepripažįstančio automobilio reputaciją pelnęs Hilux netruko patekti į britų TV šou laidą automobilininkams Top Gear, kurioje buvo išbandytos pikapo savybės itin ekstremaliomis sąlygomis. Laidos kūrėjų tikslas buvo „nužudyti“ 1988 m. laidos Hilux, kuris jau buvo nuvažiavęs daugiau nei 300 tūkst. km. Automobilis patyrė įvairiausius „kankinimus“ – jis buvo skandinamas jūroje, daužomas rutuliu pastatams griauti, deginamas, gniuždomas ant stogo nuleidžiant namelį ant ratų... Nors ištvermingasis pikapas ir buvo patyręs rimtų pažeidimų, po nedidelio remonto naudojant pagrindinius įrankius jis dar būtų galėjęs važiuoti.

/

Top Gear šiais testais neapsiribojo. 2007 m. laidos kūrėjai išbandė 2005 m. Hilux modelio ištvermingumą nusigaudami iki magnetinio Šiaurės ašigalio. Tai pirmoji transporto priemonė, pasiekusi šį pasaulio užkampį. Automobilis buvo tik šiek tiek modifikuotas – pritaikyti didesni ratlankiai ir storesnės padangos, apsauga nuo nešvarumų ir keletas kitų minimalių pakeitimų.

Po šio išbandymo ledynuose buvo natūraliai pereita prie išbandymo ugnimi: laidos vedėjas Jamesas May nugabeno Hilux prie ugnikalnio kraterio Islandijoje, kad galėtų paimti lavos mėginių. Tai dar labiau sustiprino visų kartų Hilux kaip nenugalimo automobilio įvaizdį.

/
/
Ekstremalios sąlygos

2008 m. Arctic Trucks – automobilių modifikavimu pritaikant juos prie sudėtingų važiavimo sąlygų užsiimanti Islandijos bendrovė patobulino keturis Toyota Hilux pikapus, turėjusius atlikti pagalbinių automobilių funkciją Amundsen Omega 3 Pole Race lenktynių į Pietų ašigalį metu. Keturiuose sunkvežimiuose buvo įrengta moderni įranga, naudojanti variklio tiekiamą šilumos energiją sniegui tirpdyti, kad galėtų veikti šalčio sąlygomis (temperatūrai nukritus iki -30°C). Važiuoti nesvetinga teritorija su apledėjusiomis viršukalnėmis, sniego pusnimis ir nematomais plyšiais Hilux yra labiau pritaikytas nei tradiciniai sniegaeigiai uždara kabina, kurie paprastai skirti judėti per sniegą. Hilux įrodė esantis greitesnis, ekonomiškesnis ir mažiau anglies dvideginio išskiriantis automobilis.

Hilux nuolat išbandomas ekstremaliausiomis sąlygomis įvairiose pasaulio vietovėse. Be Dakaro ralio dar yra kelios kitos vietos, pasižyminčios vairavimui nepalankia aplinka. Dakaro ralis yra vienos sudėtingiausių ištvermės lenktynių bekele. Automobiliai turi įveikti dykumas, uolėtus kanjonus ir klampaus purvo ruožus kepinant sunkiai pakeliamam karščiui.

/

2014 m. iš 450 automobilių finišą pasiekė tik 204. Įspūdinga 9500 km kelionė per Argentiną ir Čilę apėmė 5000 km lenktynių ruožą, padalytą į 13 atkarpų. Ginielis de Villiersas ir Dirkas von Zitzewitzas užėmė ketvirtą vietą bendrojoje įskaitoje ir buvo pirmi T1.1 patobulintų benzininių visureigių kategorijoje. Su Hilux užimtos 6 iš 30 aukščiausių vietų.

Taigi jokių kliūčių nesibaiminantis Toyota Hilux apkeliavo pasaulį, puikiai susidorodamas su visais jo kelyje pasitaikiusiais sunkumais. Septynios Hilux kartos nustatė naujus keliavimo būdo standartus. Galintis atlaikyti intensyvų karštį, stingdantį šaltį ir netgi rutulio pastatams griauti smūgius šis pikapas įrodė, jog jis nėra vien kasdienėms reikmėms skirtas automobilis. Be to, už jo driekiasi ilga kartų istorija.

Mūsų e-privatumo politika

Siekdami suteikti kokybiškesnes paslaugas, savo svetainėje naudojame slapukus.  Jei esate tuo patenkinti ir toliau įprastai naudokite puslapį arba sužinokite, kaip tvarkyti slapukus.