GT-FOUR

istorija
GT-FOUR

Tai – pavadinimas, primenantis galią tikrame pasaulyje – praėjusio amžiaus IX ir X dešimtmečių ralio ikoną. Norint gauti tokį titulą, būtina galia, tikslumas ir patikimumas. Šiandien, praėjus daugiau nei 20 metų nuo Celica GT-FOUR paskutinio pasirodymo ralyje, legenda tęsiasi. Šįkart tai – GR-FOUR – moderni keturių ratų pavaros sistema naujajame GR Yaris.

Youtube video: GT FOUR

Sėkmė ant bet kokios dangos


Legendinė tada ir dabar – Celica GT-FOUR buvo kuriama ne tik entuziastams mėgautis važiuojant mėgstamais keliais, bet ir siekti aukščiausio lygio automobilių sporto pergalių. Sužinokite svarbiausius garsiojo modelio istorinius faktus.

Keliams skirta Celica ST165 GT-FOUR


1986–1989

Variklis
2,0 litrų DOHC turbokompresorinis (3S-GTE)
Galia
185 AG
Sukimo momentas
249 Nm
Svoris
1 480 kg

ST165 GT-FOUR pagamintas ketvirtosios kartos Celica liftbeko pagrindu. Jame buvo sumontuota nuolatinės keturių ratų pavaros sistema ir tuo metu Japonijoje galingiausias 2,0 litrų variklis. GT-FOUR buvo lengva atskirti iš didesnių priekiniame buferyje įrengtų oro ėmimo angų ir išskirtinių lipdukų. Galiausiai jis tapo puikiu įrankiu, kuriuo komanda Toyota Team Europe (TTE) iškovojo WRC titulą.

Ralio automobilis Celica ST165 GT-FOUR


1988–1991

WRC debiutas
1988 m. Tour De Corse
Pirmoji WRC pergalė
1989 m. Australijos ralis
WRC pergalės
13
WRC taurės
1990 m. WRC vairuotojų taurė

ST165 Celica GT-FOUR buvo ne tik pirmasis Toyota ralio automobilis su visų ratų pavara, bet ir pirmasis Toyota automobilis, galėjęs varžytis Pasaulio ralio čempionate (WRC) aukščiausiu lygiu. Vairuodamas ST165 GT-FOUR, po stabilaus debiuto 1988 metais ir pirmosios WRC pergalės 1989 metais, Carlosas Sainzas iškovojo 1990 metų WRC vairuotojų taurę.

Keliams skirta Celica ST185 GT-FOUR


1989–1993

Variklis
2,0 litrų DOHC turbokompresorinis (3S-GTE)
Galia
225 AG
Sukimo momentas
304 Nm
Svoris
1 390–1 520 kg

ST185 GT-FOUR buvo grindžiamas penktosios kartos Celica liftbeko baze. Japonijoje šis modelis buvo žinomas kaip GT-FOUR RC, o Europoje – kaip Carlos Sainz Limited Edition. Iš kitų jis išsiskyrė specialios paskirties ventiliacijos anga variklio gaubte, lengvais buferiais ir sunumeruotomis lentelėmis. Homologacijai buvo pagaminti vos 5 000 itin geidžiamų modelio ST185 GT-FOUR vienetų.

Ralio automobilis Celica ST185 GT-FOUR


1992–1994

WRC debiutas
1992 m. Monte Karlo ralis
Pirmoji WRC pergalė
1992 m. Safario ralis
WRC pergalės
16
WRC taurės
1992, 1993, 1994 m. m. vairuotojų taurės ir 1993, 1994 m. m. konstruktorių taurės

ST185 Celica GT-FOUR iki šiol yra sėkmingiausias Toyota ralio automobilis. Per trejus metus laimėta 16 WRC lenktynių, iškovoti trys WRC vairuotojų titulai ir dvi WRC konstruktorių karūnos. Akimirksniu atpažįstamas iš garsaus baltos, žalios ir raudono spalvų Castrol derinio, ST185 GT-FOUR automobilis stilingai vežė Carlosą Sainzą, Juha Kankkuneną ir Didier Auriolį į WRC nugalėtojų pakylą.

Keliams skirta Celica ST205 GT-FOUR


1994–1999

Variklis
2,0 litrų DOHC su turbokompresoriumi (3S-GTE)
Galia
255 AG
Sukimo momentas
304 Nm
Svoris
1 390–1 440 kg

Pagaminta išskirtinio fiksuotų priekinių žibintų šeštosios kartos liftbeko pagrindu, Celica ST205 iki šiol buvo galingiausias GT-FOUR modelis. Šis homologuotas modelis, kurio gamyba apsiribojo vos 2 500 automobilių, turėjo lengvą aliumininį variklio gaubtą, patobulintus keturių cilindriukų stabdžius ir papildomas 30 AG, kurias generavo pažangesnis turbokompresorius su tarpiniu aušintuvu. Kokia motyvacija? Iškovoti dar vieną WRC taurę.

Ralio automobilis Celica ST205 GT-FOUR


1994–1997

WRC debiutas
1994 m. Didžiosios Britanijos ralis
Pirmoji WRC pergalė
1995 m. Tour De Corse
WRC pergalės
1
WRC taurės
0

Teoriškai ST205 GT-FOUR turėjo visas pergalingas savybes: čempionatų laimėtojų patirtį, geresnę aerodinamiką ir unikalią vėlinimo vengimo sistemą. Deja, išskyrus Auriolio pergalę Korsikos ralyje ir įspūdingą pergalių trejetą (antra, trečia ir ketvirta vietos) Naujojoje Zelandijoje, šio automobilio potencialas nebuvo deramai išnaudotas ir komanda 1998 metais pakeitė modelį į naująją Corolla.

Žiūrėkite daugiau

Viršijame lūkesčius Viršijame lūkesčius Atraskite, kaip Toyota didina kelionių saugą ir malonumą kiekvienam. Nuo koncepcinių automobilių dirbtinio intelekto iki Toyota T-Mate saugos ir vairuotojo pagalbos sistemų. Įveikiame kliūtis Įveikiame kliūtis Atraskite Toyota mobilumo sprendimus. Nesvarbu, ar tai – žmonėms padedantys robotai, ar elektromobiliai neįgaliųjų vežimėliais judantiems asmenims: Toyota kuria pasaulį, kuriame judėti gali visi. Toyota elektromobiliai Toyota elektromobiliai Mūsų pirmasis grynasis elektromobilis bus pristatytas vėliau 2022 metais. Jis pradės bent dešimties naujų nulinės emisijos transporto priemonių bangą per artimiausius penkerius metus. Toyota Įkraunami hibridiniai elektromobiliai Toyota Įkraunami hibridiniai elektromobiliai Mūsų Įkraunami hibridai yra galingi ir gali vien elektra nuvažiuoti dar toliau. Jie siūlo hibrido ramybę ir elektromobilio nulinės taršos efektyvumą.